IMG_2020-01-25

Es esmu kaķu cilvēks. Man bērnībā mājās bija kaķi, reizumis pat vairāki vienlaicīgi, un visus kaķu likumus un viņam pakļauto vergu (lasīt: cilvēku) kalpošanas mākslu esmu apguvusi. Tieši tāpēc es labprāt izvēlējos saņemt dāvanā šo mazo padomu grāmatiņu no izdevniecības Helios.

“Uzturi draugu skaitu robežās no “viens” līdz “nulle”. Jo vairāk tev ir draugu, jo vairāk visa kā tev jāatceras. Piemēram, viņu vārdi. Un kāpēc viņi visu laiku tev uzbāžas. Un kur tu vari noslēpties, līdz viņi tevi atstāj laimīgā vientulībā.” Sākumā es šo lasīju no kaķu skatu puncta. Tomēr jo dziļāk grāmatā, jo vairāk radās sajūta, ka tas tomēr ir veltīts cilvēkam.

Tādā pushumoristiski satīriskā veidā autors aprakstījis dažādas mūsdienu cilvēka situācijas un sajūtas, kuras pēc sociālajām normām un pieņemtās pieklājības es kā cilvēks cilvēkam nedrīkstu teikt. Tomēr, ja šādus skaļus teikumus paziņo kaķis, tad jau tas nekas traks nav. Vai, ne? “Laiku pa laikam esi drusku nerātna. Cilvēki mūždien jautā: “Kas ir dzīves jēga?” Tomēr viņiem vajadzētu jautāt: “Ko nozīmē justies dzīvam?” Tas nozīmē laiku pa laikam drusku iekulties nepatikšanās. Tas nozīmē nedaudz padumpoties. Tas nozīmē piedzīvot reibinošo brīvības dvesmu.”

Protams, ka šī vairāk ir no anekdošu plauktiņa izņemta un noteikti patiks tiem, kas YouTube kanālā seko kaķu video. Un, jā, visdrīzāk sevišķi gudrāks pēc šīs jūs nepaliksiet. Tomēr, ja gadās šos kaķu padomus rokās paņemt, es ieteiktu pārlasīt. Un mēģināt šajos jokos izlasīt autora īsteno vēstījumu no cilvēka cilvēkiem.

“Satraucies, ka citi pavada laiku labāk nekā tu? Beidz iedomāties, ka tu palaid garām kādu izcilu notikumu un vienkārši noguli sešpadsmit stundas no vietas. Tad pamosties divos naktī un konstatē, ka visi pārējie guļ savās gultās un neko nedara, tā kārtējo reizi pierādot kaķiem jau izsenis zināmo: patiesībā pasaule bez tevis vispār nekustas.”

Man patika.