Ja es būtu zinājusi, ka tāda Roberta Galbraita IMG_2017-11-01nemaz nav, un īstā autore ir Harija Potera radītāja Dž. K. Roulinga, es visdrīzāk nebūtu šo grāmatu atvērusi, tā kā neesmu Potera fane. Tomēr es to nezināju, draudzene bija man šo novilkusi e-grāmatā, un savā ceļojumā tās gandrīz 450 lpp. izlasīju ātrā skrējienā.

Stāsts sākas ar kādas jaunas londonietes Robinas bildinājumu, un, kā vēlāk atklājas, šim faktam nav bijusi nekāda nozīme (tāpat kā dažiem citiem stāsta pavedieniem), vismaz pagaidām (oriģinālvalodā šai seko divi turpinājumi “The Silkworm” un “Career Of Evil”). Robina sāk strādāt par pagaidu sekretāri pie fiziski ievainota kara veterāna, kurš pārkvalificējies par privātdetektīvu un personisko un finansiālo problēmu dēļ šobrīd dzīvo birojā. Šai pašā dienā Kormorans Straiks saņem pasūtījumu no kāda sena traģiski bojā gājuša drauga brāļa izmeklēt viņa māsas nāves apstākļus.

Kāda jauna, skaista, bagāta supermodele vēlā vakara stundā ir izkritusi pa logu, un rūpīga policijas izmeklēšana ir apstiprinājusi, ka tā bijusi pašnāvība. Tomēr draugi un radinieki stāsta, ka viņa šajā dienā bijusi īpaši priecīga, domādami, ka viņa varētu būt nogalināta. Vai tiešām kaut kur starp mums staigā viņas slepkava? Un kurš tad tas ir? TO jūs uzzināsiet tikai pašā nobeigumā.

Šī grāmata jums nedos nekādus super dzīves padomus vai garīgu attīstību, tomēr kā izklaidējošs kriminālromāns tā ir uzrakstīti izcili raitā valodā, aprakstot bagātnieku un slavenību dzīvi un modes aizkulises. Vēl tikai 50 lpp, es nodomāju, kad pulkstenis ir jau pusdivi naktī. Nav iespējams to atstāt uz plauktiņa, neuzzinot, kādu patiesību Straiks ir atklājis. Es noteikti izlasīšu arī abus turpinājumus, ja tie tiks iztulkoti latviešu valodā.